Dlaczego firmie potrzebna jest strona wizytówkowa?
Jednym z nieodłącznych elementów reklamy i działań marketingowych większości przedsiębiorstw, jest Internet. Promowanie się poprzez media społecznościowe i strony www jest niezwykle skuteczną strategią, a głównym punktem, na którym powinieneś się skupić, jest właśnie witryna, która posłuży Ci za uniwersalną, internetową wizytówkę Twojej firmy.
Jaka jest jej przewaga nad portalami takimi jak Facebook czy Instagram? Otóż jest to uniwersalność. Odpowiednio wybrane media społecznościowe, są świetnymi kanałami komunikacji ze swoimi klientami i dają znakomite rezultaty, jednak wraz ze zmianą trendów, zmieniają się również ludzkie upodobania i technologie, a to nie gwarantuje, że z czasem zainteresowani nie będą woleli przerzucić się na coś innego. Własna witryna będzie zawsze aktualna, bez względu na modę wśród aplikacji panujących w sieci.
Jaka powinna być strona wizytówkowa?
Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nie chcesz przecież zostać zignorowany po kilku sekundach przez kogoś, kto po rzuceniu okiem na Twoją stronę stwierdzi, że jest nieczytelna, lub bezwartościowa. W okamgnieniu powinien zorientować się, co przedstawia, jakie informacje będzie mógł na niej znaleźć i co jesteś w stanie mu zaoferować – a zaoferuj mu to, co najlepsze!
Zaprezentuj się z najlepszej strony i skup się na swoich produktach czy też usługach. Przedstaw swoją historię, pokaż czym się zajmujesz, jaki pozytywny wpływ możesz mieć na swojego potencjalnego, przyszłego klienta. Zwróć uwagę na to, jakich błędów na stronie nie popełniać. Przejrzyste informacje z pewnością zatrzymają użytkowników na dłużej. Jest kilka fundamentalnych składników, z których możesz stworzyć kompletną i „smaczną” stronę wizytówkową dla swojej firmy:
- Utrwal się w pamięci. Pokaż, w jakiej działasz branży i jaki produkt oferujesz. Niech Twoje logo widnieje na każdej podstronie a na pierwszym planie umieść baner z rzucającym się w oczy opisem, aby jeszcze przed przewinięciem w dół można było dowiedzieć się, czym się zajmujesz. Ukrywanie informacji lub ich trudny dostęp zniechęcą do dalszego przebywania na stronie i zostawia po sobie niesmak.
- Daj się odnaleźć. Bez względu na to, czy ktoś odwiedza Twoją stronę pierwszy raz, lub jego wizyta ma cel ściśle informacyjny, udostępnij swoje dane kontaktowe. Wybierz dla siebie najwygodniejszy sposób komunikacji. Najważniejszymi z nich są: numer telefonu, e-mail i adres zaznaczony na mapach Google. Pamiętajcie, aby wszystkie informacje były aktualne i nie zapominaj odpisywać na wiadomości. Wygodnym rozwiązaniem może być również formularz kontaktowy, w którym ktoś będzie mógł szczegółowo opisać swój problem, lub „wyklikać” to czego potrzebuje i przekazać Ci informacje w zorganizowany sposób.
- Pokaż, co oferujesz. Opisując poszczególne usługi lub informując o zastosowaniu, budowie czy składzie swoich produktów, Twoi potencjalni klienci będą mogli dokonać wyboru dzięki odpowiedniej, dostarczonej przez Ciebie na ten temat wiedzy. Zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia. Jeżeli obawiasz się zamieszczenia cen ze względu na konkurencję, dodaj możliwość kontaktu z indywidualną wyceną. Możesz również umieścić zakres cen „od … do”, które zawsze można negocjować.
- „Zobacz jakie świetne, ja też takie chce!”. Kto z nas nie chciałby usłyszeć takich słów od klienta patrzącego na Twoje portfolio? Prezentując dokonane projekty, potwierdzasz swoje umiejętności i pokazujesz na żywym przykładzie, jak pracujesz. Wyobrażasz sobie wybrać fotografa na własne wesele, nie wiedząc wcześniej jak wyglądają jego zdjęcia? A co jeżeli po wszystkim okaże się, że nie wpasuje się w Twój gust? Podobnie jest w wielu innych dziedzinach. Nie chcemy kota w worku, więc niechętnie też decydujemy się na firmy, które nie posiadają swojego portfolio, nagród, certyfikatów lub recenzji. Na tym polega potęga informacji!
- Odpowiadaj na pytania, zanim zostaną zadane! Dodatkowym atutem będzie FAQ, czyli sekcja poświęcona najczęściej poruszanym zagadnieniom na temat Twoich usług czy warunków współpracy. Dobrze przygotowane wyczerpujące odpowiedzi pozwolą zaoszczędzić Twój czas, na informowanie klientów o powtarzających się zapytaniach. Udzielenie im pomocy zdecydowanie może polepszyć jakość waszej współpracy.
Strona www jest dla każdego
Bez względu na to, czy zarządzasz dużym przedsiębiorstwem, czy prowadzisz lokalną firmę, strona internetowa pozwoli Ci na kierowanie ludzi w jedno miejsce – Twoje miejsce w Internecie. To tam w wygodny i ogólnodostępny sposób będziesz mógł przekazać swoim klientom to, czego potrzebują wiedzieć o Tobie i Twoich produktach. A przede wszystkim, zachęcić ich do działania – zakupu lub skorzystania z usługi.
Dobrze zorganizowana strona pozwoli stworzyć ugruntowaną pozycję na rynku. Używając odpowiednich narzędzi, możesz w każdej chwili sprawdzić popularność swojej strony i przekonać się, że Internet jest potężnym narzędziem tak jak sama informacja. Pamiętaj, aby adres do strony, czyli link, zamieścić na wizytówkach, ulotkach i w mediach społecznościowych. Do zobaczenia w sieci!