Marketing treści, czyli Inbound i Content marketing

Coraz częściej słyszy się o różnych rodzajach działań marketingowych, o jeszcze dziwniejszych nazwach. Dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z założoną działalnością i promocją usług lub produktów, wiele z nich może wydawać się zbyt skomplikowane. Dla ułatwienia informujemy Cię, że wszystko skupia się przede wszystkim na jednym – treści 😊.

W Inbound Marketingu chodzi o to, że to nie Ty próbujesz znaleźć swojego klienta, tylko to on chce znaleźć właśnie Ciebie. Pomimo tego, że może nie wyszukiwać Cię bezpośrednio w Internecie, to za pomocą odpowiednich narzędzi, takich jak np. blog, darmowe materiały, e-booki, bezpłatne okresy próbne, jest w stanie odkryć Twój produkt, oraz dlaczego to właśnie ich potrzebuje.
Po nitce do kłębka…

Content Marketing działa na bardzo podobnej zasadzie i zawiera się w „Inboundzie”. Skupia się na publikowanych treściach, które mają być pomocne dla użytkownika i nakierować go na dalszy etap drogi sprzedażowej, na której się znajduje.

Zalety posiadania bloga firmowego

Jednym ze sposobów na wdrożenie korzystnie wpływających treści, jest założenie bloga. Nie byle jakiego! Powinien być związany z Twoją działalnością i skupiać się na dostarczeniu czytelnikom pomocy w formie wiedzy naj stronie. A przy okazji delikatnie poinformować o przydatności Twoich usług czy produktów 😉.

Jakie są więc zalety bloga firmowego? Oto najważniejsze z nich:

  • Gromadzi większą ilość użytkowników na stronie. Kiedy czegoś potrzebujesz – zaglądasz do Internetu. Poszukując odpowiedzi, trafiasz na różne artykuły i doceniasz te, które odpowiadają na Twoje pytania. Użytkownicy dzielą się ze sobą pomocnymi wpisami, zwiększając w ten sposób ruch na stronie.
  • Zwiększa rozpoznawalność i zaufanie marki. Niektóre rozwiązania i sugestie dotyczą produktów, które oferuje twórca wpisu. Dzięki temu czytelnik może zamienić się w klienta i być bardziej skłonny do zakupu lub skorzystania z usługi.
  • Pozytywnie wpływa na pozycjonowanie. Google zwraca uwagę na wartościowe i chętnie czytane treści, które znajdują się na stronie i pokazuje je wyżej w wynikach wyszukiwania.
  • Pomaga stworzyć bazę potencjalnych klientów. Ktoś namiętnie czyta Twojego bloga? Super! Niech nie przegapi następnych wpisów, poprzez zapisanie się do newslettera. On będzie na bieżąco, a Ty stworzysz bazę klientów faktycznie zainteresowanych danym tematem.
  • Kreuje wizerunek eksperta w branży. Tworząc chętnie czytane treści, wzbudzasz zaufanie nie tylko wśród czytelników. Pokrewne i konkurencyjne firmy mogą chętnie nawiązać z Tobą kolaborację lub zainspirować się Twoimi tekstami. Dobrze być cytowanym 😊

Gdzie założyć własnego bloga?

Swojego bloga zalecamy stworzyć jako jedną z podstron na swojej domenie. Dzięki temu droga między artykułem a powiązanym produktem będzie bardzo krótka i zainteresowany w każdej chwili będzie mógł przejść do interesującej go podstrony. Dlatego zawsze dbajmy o dobrą nawigacje na stronie :). WordPress umożliwia prowadzenie bloga w intuicyjny sposób z możliwością podziału na kategorię, dodanie tagów, ustalenie hierarchii danych postów, czy dodanie grafiki i linkowania.

Instalacja popularnej wtyczki Yoast SEO pomoże przy optymalizacji tekstu w taki sposób, aby spełniał wymagania przyjazne dla robotów Google. Różnorodne szablony pozwolą Ci na otrzymanie przejrzystej podstrony dla czytelnika. Sekcję blogową możesz uwzględnić już przy tworzeniu swojej strony firmowej, prosząc programistów o dodanie widoku, który możesz zaprojektować sam, lub z pomocą grafika.

Jak tworzyć i dobierać odpowiednie treści?

Przede wszystkim skup się na tym, aby Twoje treści dostarczały łatwo przyswajalnej wiedzy czytelnikom. Znajdź tematykę, która jest powiązana z tym, co oferujesz. Produkujesz zdrowe owsianki śniadaniowe? Stwórz wpisy na temat tego, jak ważne jest jedzenie rano śniadania, albo jakie posiłki będą najlepsze, kiedy musimy zjeść coś z rana w biegu. Pysznie co nie?

Dobieraj takie słowa kluczowe, które są opłacalne. Skorzystaj z narzędzia „Answear the public” do sprawdzenia co tak naprawdę wpisują w Google użytkownicy na podstawie danego słowa. Im więcej zapytań, tym większa szansa, że ktoś odwiedzi Twojego bloga i będzie chętny do zakupu właśnie Twojego produktu. Jeżeli nie masz pewności, czy Twój tekst będzie dobrze napisany, skorzystaj z pomocy specjalistów.

Klawiatury w dłoń i do dzieła! 🙂