Coraz częściej słyszy się o różnych rodzajach działań marketingowych, o jeszcze dziwniejszych nazwach. Dla kogoś, kto dopiero rozpoczyna swoją przygodę z założoną działalnością i promocją usług lub produktów, wiele z nich może wydawać się zbyt skomplikowane. Dla ułatwienia informujemy Cię, że wszystko skupia się przede wszystkim na jednym – treści ?.
W Inbound Marketingu chodzi o to, że to nie Ty próbujesz znaleźć swojego klienta, tylko to on chce znaleźć właśnie Ciebie. Pomimo tego, że może nie wyszukiwać Cię bezpośrednio w Internecie, to za pomocą odpowiednich narzędzi, takich jak np. blog, darmowe materiały, e-booki, bezpłatne okresy próbne, jest w stanie odkryć Twój produkt, oraz dlaczego to właśnie ich potrzebuje.
Po nitce do kłębka…
Content Marketing działa na bardzo podobnej zasadzie i zawiera się w „Inboundzie”. Skupia się na publikowanych treściach, które mają być pomocne dla użytkownika i nakierować go na dalszy etap drogi sprzedażowej, na której się znajduje.
Jednym ze sposobów na wdrożenie korzystnie wpływających treści, jest założenie bloga. Nie byle jakiego! Powinien być związany z Twoją działalnością i skupiać się na dostarczeniu czytelnikom pomocy w formie wiedzy naj stronie. A przy okazji delikatnie poinformować o przydatności Twoich usług czy produktów ?.
Jakie są więc zalety bloga firmowego? Oto najważniejsze z nich:
Swojego bloga zalecamy stworzyć jako jedną z podstron na swojej domenie. Dzięki temu droga między artykułem a powiązanym produktem będzie bardzo krótka i zainteresowany w każdej chwili będzie mógł przejść do interesującej go podstrony. Dlatego zawsze dbajmy o dobrą nawigacje na stronie :). WordPress umożliwia prowadzenie bloga w intuicyjny sposób z możliwością podziału na kategorię, dodanie tagów, ustalenie hierarchii danych postów, czy dodanie grafiki i linkowania.
Instalacja popularnej wtyczki Yoast SEO pomoże przy optymalizacji tekstu w taki sposób, aby spełniał wymagania przyjazne dla robotów Google. Różnorodne szablony pozwolą Ci na otrzymanie przejrzystej podstrony dla czytelnika. Sekcję blogową możesz uwzględnić już przy tworzeniu swojej strony firmowej, prosząc programistów o dodanie widoku, który możesz zaprojektować sam, lub z pomocą grafika.
Przede wszystkim skup się na tym, aby Twoje treści dostarczały łatwo przyswajalnej wiedzy czytelnikom. Znajdź tematykę, która jest powiązana z tym, co oferujesz. Produkujesz zdrowe owsianki śniadaniowe? Stwórz wpisy na temat tego, jak ważne jest jedzenie rano śniadania, albo jakie posiłki będą najlepsze, kiedy musimy zjeść coś z rana w biegu. Pysznie co nie?
Dobieraj takie słowa kluczowe, które są opłacalne. Skorzystaj z narzędzia „Answear the public” do sprawdzenia co tak naprawdę wpisują w Google użytkownicy na podstawie danego słowa. Im więcej zapytań, tym większa szansa, że ktoś odwiedzi Twojego bloga i będzie chętny do zakupu właśnie Twojego produktu. Jeżeli nie masz pewności, czy Twój tekst będzie dobrze napisany, skorzystaj z pomocy specjalistów.
Klawiatury w dłoń i do dzieła! 🙂